קשרי גומלין
קשרי גומלין
מועצה אזורית תמר הינה מועצה תאומה של המועצה האזורית באד קיסינגן וכחלק משותפות זו מתקיימות משלחות לחילופי נוער בין תמר לבאד קיסינגן בשנת 1999.
משלחת נוער מטעם המועצה היא משלחת חינוכית -ייצוגית המורכבת מחניכי המועצה בשכבת י"א.
מטרת המשלחת היא יצירת חי של קשרים בינאישיים מעל ההיטוריה המשותפת לשתי המדינות, בדרכים של למידה משותפת וחווייתית של המנהגים והתרבות של כל מדינה. שימור יחסי מועצות תואמות דרך הנוער. כמו כן, חיזוק מעמדה של ישראל בעיני הציבור הגרמני בפרט והאירופאי בכלל.
תכנים חינוכיים ליצירת "זיכרון משותף" –
1.ההיסטוריה של הנוער-העברת המורשת ההיסטורית בקשר בן המועצות
2. קיימות-עניין של גיאוגרפיה?
3. זיכרון והנצחה.
4. היסטוריה מקומית.
5. מהי האחריות האישית של הנוער לעתיד טוב יותר בעולם
תיאור הפעילות:
פרויקט "זיכרון משותף" הנו משלחת נוער משותפת למועצה אזורית תמר ולבאד קיסינגן שבגרמניה, הפרויקט מתקיים מזה כ- 22 שנה. כל שנה שניה, במהלך חופשת הפסח, מגיעה משלחת מגרמניה לעשרה ימים של אירוח בישראל ובמהלך חופשת הקיץ נוסעת המשלחת מ"תמר" לגרמניה.
לוח הזמנים להוצאת משלחת:
נובמבר-דצמבר: הוצאת קול קורא להרשמה
ינואר-מרץ : מפגשי הכנה לקראת הביקור בארץ
פסח: אירוח המשלחת בארץ
מאי-יולי: הכנת המשלחת ליציאה לגרמניה