הקריטיות של התערבות מוקדמת בגיל הרך מהווה בסיס החשיבה לבניית תכניות ,מחקרים מוכיחים כי השנים הראשונות הן קריטיות, הסביבה שהילד חווה, האינטראקציה של הילד עם סביבתו ,מפסלות את המוח בצורה דומה לפיסול של פסל"  

(פרופ' פרנק אוברקלייד)

מחלקת גני ילדים פועלת לקידום והובלת גני הילדים בגילאי שלושה חודשים עד שש שנים באופן מיטבי תוך ביסוס למידה התואמת את שלבי ההתפתחות של הילדים במטרה לחזק ולפתח כל ילד באופן אישי בהתאם לצרכיו. המחלקה דואגת לשיפור . הסביבה הלימודית שבה מתחנכים הילדים ומקדמת מגוון יוזמות חינוכיות בשיתוף עם צוותי החינוך, נציגי היישוב וההורים והמועצה. בכל גני הילדים מתקיימות תכניות ליבה הכוללות:

אוריינות שפה: קריאת סיפורים על בסיס קבוע בגן.

למידה של פתגם חדש מידי חודש. שיח והיכרות ילדי הגן עם יוצרים, שילוב אביזרים ומדיה דיגיטלית המכילים אותיות במרכזי משחק בגן ועוד - לצורך עידוד הקריאה ואהבת הספר. מבוסס על תכנית "מילת היום בגן".

מתמטיקה: טיפוח סביבה חינוכית דינמית, מגוונת ועתירת ייצוגים, המקדמת חשיבה מתמטית.

בניית תוכנית עבודה גנית הכוללת תכנים מתמטיים ומיומנויות בהתאם לשלב ההתפתחותי ולגיל הילדים.

מוגנות ורווחה אישית: מגוון רחב של תכניות מוגנות ורווחה על פי הצורך של גני הילדים: מעגן, מעברים, נתיבים בגנים, פרח, חוויה קיצית, קשב וריכוז.

זהות יהודית ישראלית: תכנית להעמקת הזהות היהודית, מסורת וחגי ישראל. הכרת מושגי יסוד וערכים ביהדות, היכרות עם דמויות מופת מהמורשת היהודית. הכרת חגי ישראל באמצעות מרכזי הפעלה.

סל תרבות: מגוון רחב של הצגות, מופעים, טיולים, ריתמוזיקה, חינוך גופני לגיל הרך ועוד.

מעורבות הורים: חיזוק כישורי הורות , הדרכת הורים בשלבי התפתחות הילד, תקשורת גבולות והעצמה הורית.

מוסיקה: הכרה והתנסות ברפרטואר מוסיקלי איכותי ומגוון. לשלב באופן אינטגרטיבי את המוסיקה בשגרת הגן ובאירועים מיוחדים לצורך פיתוח מיומנויות מוסיקליות ואקלים גן מיטבי.

לזמן פעילות עצמאית של ילדים בסביבה מעודדת פעילות מוסיקלית.לאפשר התנסויות שונות על-ידי הילדים: התחום הקולי, כלי, תנועתי, גרפי.

אומנות: שילוב באופן אינטגרטיבי את האמנות כאורח חיים בגן הילדים

להנגיש מגוון חומרים קבוע להבעה וליצירה במוקדים קבועים ומשתנים בגן.

להקים ולהפעיל סדנה פתוחה להבעה וליצירה בחומרים, בדגש סביבתי ויצירתי.

לקיים ביקור חווייתי ללמידה משמעותית במוסדות תרבות, כגון מוזיאון, גלריה ותערוכת חוצות.

מדעים: לארגן סביבות עם אמצעים מגוונים, כגון ספרים, כלים להתבוננות ממוקדת ואמצעי תיעוד לקידום תהליכי חקר והתנסות בגן. לעודד שיח פותח ותומך חקר: בעת פעילות בגינה, במהלך טיולים, בזמן עיסוק במלאכות יד. להקים ולהפעיל סדנה פתוחה לבנייה בתלת ממד בחומרים, בדגש סביבתי ויצירתי. לנצל מצבי טכנולוגית שגרה לפתרון בעיות באמצעות חשיבה ושימוש בחומרים.

טיולי סביבה: הכרת הסביבה הקרובה והגברת הזיקה והאהבה לסביבתנו ולמלחה. תוך לימוד הצמחייה , מסלולי טיולים, אתרים, תופעות טבע, ערוצי נחלים, ארכאולוגיה, מעקב אחר עונות השנה. דגש על שמירת איכות הסביבה .שאיפה להצטרפות ל"גן ירוק מתמיד".

תכנית מעברים: בניית תכנית מעברים  מקבוצת גיל לקבוצה עוקבת וילדי הגנים שעולים לכיתה א'.

תחומי אחריות

  • פיתוח יוזמות פדגוגיות ותכניות העשרה חינוכית בגני הילדים.
  • הרשמה ושיבוץ בגני ילדים (חודשים אפריל-מאי)
  • ריכוז ועדות חריגים לילדים שתאריך לידתם גבולי.
  • אחזקה, ציוד ובטיחות גני הילדים.
  • פיתוח, הדרכה וליווי מקצועי לסייעות והצוותים החינוכיים בגני הילדים.
  • מציאת מסגרת מותאמת לילדים בעלי צרכים מיוחדים.
  • קשרי גומלין עם הקהילה
  • יצירת מפגשים צוותיים-אזוריים ועידוד ללמידת עמיתים והפרייה בהשתלמויות.
  • התאמת המרכז הטיפולי לצרכי הקהילה.

רשימת גנים במועצה אזורית תמר

תפקיד

שם

שם הגן

טלפון

שם הישוב

רכזת פנים

לילך שקדי

כלל הגנים  

052-8991329

נאות הכיכר

גננת

קרולין כהן

גן אשל

054-7766086

נאות הכיכר

סייעת

ענת קדוש

גן אשל

052-5204880

נאות הכיכר

סייעת

מורן קפון

גן אשל

052-8666021

נאות הכיכר

גננת

אסתי זוהר

גן סנונית

052-3960715

עין גדי

סייעת

צביה פלזן

גן סנונית

052-2341395

עין גדי

גננת

שרית מויאל

גן עדן

054-4509966

הר-עמשא

סייעת

שגית גנית

גן עדן

054-7381048

הר עמשא

 

הפעוטונים- גילאי 0-3 במועצה האזורית תמר – מנוהלים על ידי הישובים ומתוקצבים על ידי המועצה. הפעוטונים מקבלים הדרכה וליווי פדגוגי.

תפקיד

שם

שם הגן

טלפון

שם הישוב

מנהלת הפעוטון

רונית רחמים

שבלול

050-7977592

כיכר סדום

מנהלת הפעוטון  רבקה קידר פשוש

050-7320190

כיכר סדום

מנהלת הפעוטון

נועה צינגאוקר

פשוש

052-3960712

עין גדי

מנהלת הפעוטון

נטע קאופמן

 

052-3744298

הר-עמשא